Sunday, July 6, 2008

Percutian di Sabah Part 1

Hari ini baru ada tenaga nak cite percutian aku & family ke Sabah…… bestnya.. Okey aku akan citer mengikut haribulan..

Sehari sebelum bertolak ( 27 Jun 2008 )
Malam sebelum bertolaktu aku mcm tak leh tidur je ,,,nervous sbb ini kali pertama aku & keluarga pergi bercuti naik kapal torbang selalunya balik kampong je… Tapi aku dah siap2kan baju2 nak pergi sbb esok flight jam 2.30ptg. Mcm biasalah aku ngan hubby buat survey sekali lagi kat mana nak duduk dan tempat2 yang kami nak pergi kat Sabahtu… Kami dah booking Park Hotel kat Kampung Ayer sbb disitu ada night market tempat org jual brooch dan mutiara yang lebih murah dari Pasar Filipin..Aku & hubby juga dah call kawan kami yang keje kat Sabah fasal kete sewa…harap2 semuanya berjalan dgn lancar…

Hari pertama ( 28 Jun 2008 )
Beratur nak masuk kapal torbang. Anak2 suka jeee..kami cuma bawa satu beg besar dan satu beg galasje..Tapi yang tak bestnya flight delay plak ke jam 3.30ptg. Boring plak nak kena tunggu lagi sejam…, dahlah lapar sbb tadi makan sikitje sbb nervous lagi. Sementara nak tunggu flighttu aku gi marry brown tapi punyalah ramai org cam malas pulak nak beratur. Khairi plak asyik nak mengamukje… sbb tak boleh lari2.., asyik kena sekat je …maklumlah budak2…

Bertolak juga kami akhirnya jam 3.30ptg dan tiba jam 4.50ptg di Sabah terminal2 utk Air Asia…

Di information center .. ambik peta dan tanya informasi berguna ttg Sabah…., macam pelancong luar Negara plak aku rasa.

Dah sampai…, lepas makn dan mandi terus gi jln2 kat nightmarket yg betul2 sebelah hotel kami duduk. Budak2 cam biasalah..cam boring je…sbb tak de jual mainan…

Dah penat berjalan..break sekejap minum2 dan mkn roti canai di gerai yg berdekatan. Dikawasanni semuanya dekat2 dan banyak hotel dan pelancong.

CATZ said...

hi oren..
nice family trip yaa...ceritalah banyak2 sket..am going to sabah early next year..dah ada tix and now surveying for the hotels...ceritalah tmpt2 menarik dan lokasi..and dont forget blog bout food..especiall local food ya....hiks..(aiii suka makannn)..

orren said...

Yer ker.... baguslah tu..tunggu edisi yg seterusnya...banyak lg nak citeni...food!!! Don't worry.. tak tinggal punya citernya...