Sunday, August 10, 2008

Terkejut Beruk!!!!

Semalam hari yang indah seperti selalu....petang selepas hantar Fikri ke sekolah ITS, aku ngan husband decide nak gi jln2 kat Kmdar bawa Khairi tapi tak jumla plak, so kami pun pusing balik gi ke The Spring. Khairi suka sangat jln pun lompat2, tergedik2 tersengeh2 cam ramai peminat pulak, yelah badan cubby camtu mmg org suka tgk. Kat The Spring tu kami sajaje jln2 pastu tgk ada even pertandingan mencari Iron Man, kes angkat berat sapa lg kuat. Aku nak gi beli sandle baru sbb sandal yg aku pakaini dah haus. Sebenarnya sandleni aku baruje beli bln 6 aritu sblm gi Sabah tapi dah rosak. Tak taulah pasal apa, akuni pakai ganas sgt ke atau sandle jenama b@*^ tu mmg tak berkualiti. I think sandle tu mmg tak de kualiti. So sblm gi beli sandal, layan dululah Khairi nak beli apa. Jln2 kat kawasan comforter, bantal dsbnya, Khairi nak bantal peluk, tak nak lepas...cam best sgt plak bantaltu...So kamipun belilah satu ....
Lepas layan Khairi akupun gilah beli sandal . Okey jugalah sesuailah dgn keadaan aku lani walaupunaku tak pakai dah fesyen camni kalau keaadaan biasa. Harga sandal ni rm 59.90 -best buy jenama crocodile .


Pastu Khairi asyik ngamuk je , aku rasa dia lapar kot, so kamipun gilah secret resepi makan kek. Seronok sgt Khiri makan tak sempat plak nak ambik gambar. Khairi makan satu potong kek tu sorang2 je..........
Lepastu kamipi surau, sembahyang asar dan ambik Fikri. Fikri balik jam 6.30 ptg. Aku pulak teringin nak mkn kuewtiaw goreng kerang. So kamipun gilah Samaring Food Court sbb aritu dah beli kat sana cam sedap jugak. Akulah gi beli, ayah ngan budak2 tu tunggu dlm keteje sbb beli bungkus. Aku gi beli sate kajang version Sarawak sbb Fikri suka, dan of course kuewtiaw goreng kerangtu harga rm4.00.

Selepastulah masa aku nak masuk kete aku nampak Khairi main kat belakang kete ngan Fikri...dahlah keadaan agak gelap sbb tak de elektrik, aku cam nampak tak nampak je Khairi buat apa. Bila aku duduk je Fikri cakap Khairi makan gula2 jumpa. Aku pun heran juga, mana ada gula2 kat keteni, akupun belek tengok kat tangan dia pastu terkejut Beruk aku tgk yg Khairi mkn SILICA GEL yg ada dlm kotak kasut akutu. Dgn segera akupun korek2 mulut dia, ayahnya pun barulah tersedar apa berlaku, dtg tgk tlg jolok mulut Khairi bagi dia muntah...so Khairi muntah 2 kali keluarlah kek coklat yg dia makan tadi. Sungguh terkejut aku, timenilah Fikri kena marah sbb biarje Khairi mkn camtu...tapi budak2 apa yg kita boleh harapkan .


Lepastu kamipun balik rumah.., tgk Khairi okeyje , rasanya dia tak sempat telan lagi cuma gigit2 je silicatu. Aku search kat internet, tak taulah tapi menurut maklumat yg aku dapat ia tidak menyebabkan keracunan sbb tak dapat diserap....nanti aku study lagi,.....

No comments: